Positivt tänkande

2009-06-09 @ 23:59:05
positivt tänkande
som alla tjatat och nött det på mig
och som jag annamat de och tjatat det på folk
och använt det i varannan mening
folk har tittat på mig som jag är dum i huvudet
men jag har försökt

vad det är lätt att säga det till andra
att peppa upp dem
tala om att det ordnar sig snart
att ALLT ordnar sig alltid
vad det är lätt att låtsas att man tror på det
att man faktiskt verkligen tror och tänker så
lever så är så

vad det är svårt att ta åt sig av sina egna ord
av peppet till andra som borde gälla mig med
at ttröstande ord och löften om regnbågar
vad det är svårt att låtsas att man tror på en  bättre framtid
och att inget kan bli dåligt bara man ler

vad det är svårt att le genom tårarna
skratta åt mina misstag och driva med mig själv
 jag gör det
vad det är svårt att inte bara bryta totalt ihop
och falla sönder och samman
jag försöker

vad det är svårt att vara positiv
och det här är inte positivt tänkande
men det här är insikt
och för att komma dit
måste jag hitta det..

min regnbåge




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback