respekt*

2009-07-09 @ 20:27:38

det är svårt
när något gammalt tar slut
och något nytt börjar
en ny tid med nya saker nya mål
nya funderingar och nya problem

det är svårt att inte på panik
och känna att man vill hålla kvar det gamla
trots att man vet att man inte kan

jag tror det är viktigt att minnas
att man har ett förflutet
och respektera att andra också har det

jag tror att det gör det lättare


och att inte släppa taget helt

lite i sänder lite i taget

jag vet att jag måste se det som en nystart
vända det till något positivt
allt annat går ju så bra just nu
jag måste se det som att det faktiskt inte är mitt val
och att jag inte kan påverka det
och att det inte blir min förlust

att älska någon av hela sitt hjärta
handlar om att vilja den människan allt bra i världen
det handlar om att unna den saker den mår bra av
låta den människan blomstra
det handlar om att låta den människa få vara sig själv

att låta den flyga och att inte riktigt veta
om den kommer tillbaka
men älska den så mycket att man chansar
för att inte stänga in den


såå mycket älskar jag dig
att jag är beredd på att låta dig flyga din väg
om det är det du väljer


det är svårt
men det är det där med respekt
jag respekterar det
jag respekterar dig


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback