...

2009-07-31 @ 01:41:09
min kära kompis Mia sa nått väldigt klokt och sant
men framförallt pricksäkert i söndags
-Det måste vara jäkligt jobbigt Emma, att tvingas slåss emot sig själv hela tiden,
och att konstant kämpa för att visa vem du egentligen är!

jag har nog inte riktigt tänkt på det så
att jag kämpar mot mig själv och emot alla andras åsikter
emot rykten och sanningar och det förflutnas spöken
men det är nog det jag gör
dagligen...

jag sliter hårt för att visa vem jag är
och för att folk ska förstå att det finns någit bakom allt det där skitsnacket
en riktig människa
jag sliter hårt för att visa vad som är sanning
även om den inte alltid är så bra som jag hade önskat
och jag sliter jäkligt hårt mot de förflutnas spöken
dagligen

men ibland kan jag känna att jag faller in i den rollen
den rollen ni vill att jag ska vara
den galna,otänksamma,naiva,känslolösa partyprinsessan
hon som bara vill ha lite kul
hon som inte tänker på morgondagen
jag kan känna att jag glider in där
och för att inte göra någon besviken beter mig därefter
visst är det sjukt
men jag tror att alla någon gång ibland trillar in i sina roller
de som de blivit tilldelade för herrans många år sen
och som förmodligen inte alls stämmer längre
men det är klart
det är ju så mycke lättare om allt bara är som vanligt
och inget eller ingen ändrar på sig

men ALLT och ALLA
ändrar sig
kanske liite liite i taget
kanske mycket vissa perioder
och mindre andra
men INGEN är sig ständigt lik

tänk på det nästa gång
ni dömer någon
inte mig kanske
men vem som helst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback