barn/vuxen

2009-01-12 @ 10:48:35
min mamma brukar alltid säga
Fan vad du e barnslig Emma och
du bete dig ju som en tonåring!!


funderade lite på det där idag..såklart;)

det är med ett barns naivitet
jag vaknar varje morgon och tänker att
idag blir det nog bra idag löser sig allt
det är med ett barns blåögda ögon
jag tror att alla människor är snäll och vill mig väl

det är med ett barns fantasi
jag fortfarande väntar på prinsen på sin vita springare
som ska komma och rädda mig från draken
och
att jag en dag kommer vakna upp och ha magiska krafter
det är likt ett barns drömmar
jag fortfarande tror att jag ska bli skådespelerska
sångerska eller bara jäkligt rik när jag blir stor

det är med ett barns nyfikenhet
jag upptäcker en annan människas kropp för första gången
och det är med ett barns vannsinne
jag om och om igen vågar bli kär

det är likt ett barn
jag alltid kommer att ha min pappa som hjälte
och likt ett barn
kommer han alltid och räddar mig i mina mardrömmar

det är med ett barns ögon
jag tittar när jag ser ut över dansgolvet
och det är med ett barns leklust
jag dansar runt runt runt

det är med ett barns självförtroende
jag tror att jag kan klara allt



MEN

det är med en vuxens utmattning
jag vaknar på morgonen och önskar att jag vore död ett tag
det är en vuxens tankar
som hållt mig vaken hela natten

det är med en vuxens erfarenhet
jag vet att jag bara kan lita på mig själv
en vuxens vakande öga
som hela tiden håller koll

det är en vuxens hopplöshet
som gör att jag inte gör nått åt orättvisor
och en vuxens bitterhet
som får mig att säga hur kan jag påverka

det är kluvet

det är av en vuxens sorg
jag gråter
och av ett barns glädje jag skrattar

den vuxna gör att jag ser alla problemen
och det är barnet som tror att jag kan övervinna det

innerst inne hoppas jag nog ändå alltid lite på
att jag alltid kommer att ha pappa
som min stora idol
och
att ingen kommer att kunna ta känslan av att
ha noll ansvar om än för en sekund
ifrån mig!





Kommentarer

Postat av: Sara

fan va bra du skriver!

2009-01-12 @ 21:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback