Landet Sålänge

2009-01-22 @ 17:18:53
Landet Sålänge

det är inte så konstigt att det råder total kaos i mitt liv
från och till och mest hela tiden
när jag faktiskt inte ens lever i samma värld som er
jag lever i en värld där ord som sen,senare,senast är ett livsmotto
och en annan dag, i framtiden och längre fram är ledord
jag lever i Landet Sålänge

det är ganska smidigt faktiskt
att kunna krypa in i mitt land
när allt är så jobbigt och rörigt och obegripligt
för där blir allt liksom mindre betydelsefullt
jag ska bara gå i skolan så länge
bo i Nässjö så länge
leva ensam så länge
sen
ska jag göra andra saker
och sen kommer allt att ordna sig
ja jag  kommer tom att bli lycklig
senare då förstås

tyvärr har tvätten och gardroben också börjat flytta in
i Landet Sålänge
det är ju mindre smidigt
men aningen oundkomligt


mina känslor bor just nu på hel tid
i Landet Sålänge
det är därför jag inte vet hur jag känner-Här
det är därför jag inte vet vad jag vill med nått-Här

det är kanske en himla tur
att Landet Sålänge finns
för

det är Landet Sålänge som hindra mig från att gråta just nu
och det är Landet Sålänge som får mig att vandra på
trots trasiga skor och smutsiga strumpor
så länge


Kommentarer

Postat av: Sofie

Känner igen det där så länge...=)

2009-01-22 @ 18:43:12

Postat av: Sofie

Känner igen det där så länge =)

2009-01-22 @ 18:44:22

Postat av: Jessika

hahahah tyvärr gör ja me de... :/

2009-01-23 @ 18:02:37
URL: http://piicniic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback