sååå TÄNK VÄRT!!!!!

2009-08-11 @ 23:48:29
om jag fick leva om mitt liv...


"om jag fick leva om mitt liv skulle jag göra flera misstag nästa gång.
jag skulle varit galnare än vad jag varit den här gången.
det finns väldigt få saker som jag tar allvarligt längre.

jag skulle defintivt vara mindre hygienisk.
jag skulle ta mer chanser, jag skulle resa mer, jag skulle bestiga fler berg.
jag skulle simma i fler floder och jag skulle njuta av fler solnedgångar.
jag skulle äta mer glass och mindre bönor.
vi skjuter alltid upp saker till den dagen i framtiden som aldrig kommer.

lite nu och då skulle jag uppträda som en galning.
jag skulle ha fler verkliga bekymmer och mindre inbillade.
du förstår,jag var en sån människa som levde profylaktiskt,
förnuftigt och förståndigt timme efter timme,dag efter dag.

åh jag har haft mina ögonblick och om jag fick göra om alltihopa igen
skulle jag ha fler såna ögonblick.
faktum ör att jag skulle försöka att inte ha något annat-bara ögonblick,
det ena efter det andra,istället för att leva så många år i framtiden.

jag har varit en sån människa som inte gick någonstans utan en
termometer,en hetvattenflaska,en munvatten,en regnrock och fallskärm.
om jag fick göra om alltihopa igen skulle jag resa med mindre bagage-
mycket mindre.

jag skulle gå barfota tidogt på våren, och hålla på längre på hösten.
jag skulle åka fler karuseller,heja på fler månniskor och plocka fler blommor
och dansa mycket oftare-om jag fick göra om alltihopa igen.
Men du förstår-det får jag inte."

orginaltexten är ett utdrag
ur en essä av Don Herold






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback