Vilken kväll:P

2008-09-16 @ 01:11:07

Vilken kväll:P

Jag lovar att berä'tta allt om helgens bravader och lägga in bilder men just nu måste jag bara få avreagera mig lite..
Avreagera mig angående vattenplaning, rondeller, värdelösa HITTA.se kartor och otäcka flugor som invarderar min bil!!!

Ska vi börja från början kanske--
efter mycket velande hit och dit bestämde jag mig ikväll för att ta bilen hem till Nässjö..(hem och hem är kanske att överdriva då jag helst vill slippa anse Nässjö som ett hem men alla mina älskade saker är ju här så jag får väl kalla min lägenhet för hem åtminstonde)
guu vad praktiskt tänkte jag-då slipper jag asa runt på min nyinköpta dvd från Maxi (japp Maxi har än en gång lockat dit mig och japp jag har än en gång gått i fällan)
och jag kan åka när jag vill..weee..
fast det blev juu inte lika praktiskt när klockan började närma sig nio och det var kolsvart och kallt ute..
jag gillar ju att köra när det är natt för då är man ensam på vägarna men det är ju ingen jätte höjdare när man faktiskt inte vet vart man ska..
Ivriga försök att skriva ut kartor på Eniro och Hitta engagerade hela familjen och när det inte lyckades blev det handskrivna beskrivningar och kartor innan pappa till slut tog sitt förnuft till fånga och körde med mig ner till sin verkstad och skrev ut lite där..
Sen noll ställde han mätaren vilket tydligen skulle vara jätte bra och underlätta massa..
va bra tänkte jag det här ordnar jag..

Kvart i tio kom jag iväg och vägen var tom och välbekant..det gick som smort hela vägen upp till Växjö..Inte så konstigt..
lyssnade på musik och funderade över livet och viktiga saker..
Det är då den bara dyker upp!!!!
Mitt framför mig utan skyltar eller någonting=O
En liten jäkla rondell med något enormt  mitten..
Och jag tvärbromsar för att inse att det är menlöst och inte går..kanar rätt in mot den och lyckas avstyra den utåt istället men bara glider runt..fan vad rädd jag var..trodde jag skulle flyga rätt in i stenarna..om det hade varit mitt på dagen med andra bilar så hade jag smält..och inte så lite heller...
körde betydligt saktare efter det..det blir lätt så när hjärtat vägra trilla ner ur halsgropen och man liksom fortfarande ser livet flyga förbi framför ögonen(inte mycket som kan flyga men ändå)

Än så länge var det i vilket fall som helst inte svårt att förstå kartan och allt gick som smort innan jag skulle in i Vetlanda centrum..igenom femtio rondeller och in mitt i stan på Storgatan mitt i natten..irrade åtaliga varv eftersom sväng vänster där man inte kunde svänga vänster kändes hemskt omöjligt..
Ringer hysteriskt till pappa som naturligtvis inte vet vad han som sitter i Kallinge ska kunna göra åt saken och slänger över den till min mor som i regel är den som kan behälla lugnet och som förmodligen inte skulle klemma med mig om jag satt fastspänd uppåner i den där rondellen och inte kom loss (-sluta vara en sån bebis Emma och det är inte det minsta synd om dig du få väl ta dig loss på nått sätt vi försöker sova här..typ)
I vart fall fick hon skälla lite på mig medans jag tog mitt sans till fånga och hittade ut men slängde den där jäkla kartan all världens väg..
La på och då kommer det sista och nästan otäckaste problemet..De otäcka flugorna som flög in i bilen när den stod med öppna dörrar igår vaknar till liv och plötsligt är det hemskt många och de tar sig friheten att sitta på mig och på ratten och i mitt hår och äuhhh..ÖVERALLT!!!!
såååå äckligt!!!

Nu är jag hemma i vart fall..och ja det känns ju som hemma när man kliver innan för dörren och möts av sina saker och sin lukt liksom...TUFF CHOICE de där=P

Lite bilder på mitt hjärta<3
   


Kommentarer

Postat av: Linda

Inga pinsamma bilder nu emma haha! De räcker me Jessikas hahah!

2008-09-16 @ 13:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback