min typ

2008-12-19 @ 00:01:39

Idag när jag och Julie låg i sängen
och försökte göra mig friskare
och Julle osjuk
började vi som vanligt diskutera pojkar
och att mitt mål om att träffa någon innan jul
is not happening liksom
och orsaken till bla detta



jag började diskutera att veta vad man vill
att jag sett på Oprah
(vem annars liksom)
att enligt den världs berömda boken
The secret
att man måste göra sig en lista
där det står vad man vill ha
alltså hur ens nästa partner ska se ut,
vara, bete sig osv osv
det var tjejer som hade gjort det nämligen
och lagt undan sin lista i en låda
och ett tag senare hade de träffat någon
och när de tittade tillbaks på listan
stämde det PRECIS


(gilla den här listan bättre haha;))

Julie började genast spåna på sin lista
hon hade hemskt klart för sig vad hon är ute efter
iofs har kanske det sin naturliga förklaring
(vilket vi inte behöver gå in på)
men JAG

JAG
har NOLL koll på vad
JAG VILL HA

som min älskade Sandriss alltid säger:
(nää inte det där om att-det kan inte vara lätt o va du Emma)
utan:
--Men DIN typ finns ju inte!!

nää..det gör den inte
jag har ingen typ

och jag vet inte vad jag letar efter
jag är som en jäkla blind höna som letar efter ett korn
en nål i en höstack
osv osv

hur tusan ska jag kunna veta vad jag vill ha
jag kan inte välja vad jag ska äta
vilken film jag ska se
vad jag ska dricka
eller vart jag ska bo
än mindre vad jag ska ha på mig'
eller vilka skor som passar till
HUR I TUSAN SKA JAG
KUNNA VETA VAD JAG SÖKER?!?



inte konstigt att jag är ensam liksom..
och det är ju helt okey
jag föredrar ju det allt som oftast
men jag undra ändå

om jag visste vad jag letar efter
och om jag gjorde en sån där fånig lista
skulle han kanske dyka upp då
han som jag är beredd att offra min frihet för....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback