Mästerkocken=)

2008-12-16 @ 00:31:54
Emmas Kockskola

idag kände jag verkligen att jag är en riktig mästerkock
och efter gårdagens bildterror med mig i köket
så tänkte jag att nu fasiken ska jag visa
vad jag går för i köket;)

Japp då börja vi:

FÖRBEREDELSE-
klä dig riktigt fult
använd ingen bh
glöm inte och sätta upp
ditt hår i en vacker dagis tofs
och slopa sminket
det kommer ändå bli förstört i ångorna;P

hiva in plåten med pommes
för japp det e pommes som ska lagas..
passa på och sätta på plattan till glöggen

glöm att du ha satt på plattan
eftersom du är mobilberoende och
inte kan sluta prata
känn doften av bränd platta

sätt på kastrullen med glöggen i
och spana så det inte kokar
gå och kolla datan för o kolla folk på msn som skriver
det är det så fastna där

sitt där en stund och börja fundera över
vad i tusan det är som låter??
börja kolla dig omkring
och inse'
shiiit jag har glömt glöggen



sammanfattniningsvis alltså
glöm glöggen så att all eventuell alkohol
kokas ur och det smakar konstigt och luktar konstigt



ta ut plåten och se hur det står till
med pommesena
efter ett smakprov inses det att de är ljuka och sladdrig
urk och in igen



tag fram såspåsen och grädden
och förberedd dig på att göra sås
glöm inte att grädde e ett måste i gräddsås!!


ös ut lite av grädden i vasken
för att se om den är sur
det är den
no sause till pommesena:P
kolla igenom kylskåpet
och hittar en sallads dressing som är oöppnad
och varit det sen i våras när Robin bjöd mig på kycklingsallad
fuuunkar säkert;)



brända och klara=)

då e det bara att duka fram
papperstallrika är både fiina och miljövänliga
(du slösar inte på vatten när du diskar)
och en bok som underlägg sparar dig slantarna
du skulle lagt på ett riktigt underlägg:



plocka bort de allra mest
brända pommesena


de som är ätbara dippas med fördel direkt ur flaskan
fråga mig inte varför hihi
 

inse dina förträffligt DÅLIGA köktalanger och
ät en jäkla avokado istället:P



imån ska vi prova på den stora konsten att laga
pulvermos och fiskpinnar
vad kan gå fel?!?
ALLT!!!

see you later alligator<3

Kommentarer

Postat av: Jessika

hahahah du e ju verkligen vääärldens sötaste.. på alla sätt... :)

2008-12-16 @ 22:45:38
URL: http://piicniic.blogg.se/

Postat av: emmy

haha..riktigt kul ju;)

2008-12-16 @ 23:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback