Dag12 och nya skor

2008-08-27 @ 22:25:15

Tja!!♥

På ganska bra humör idag om jag får säga det själv=)
och det får jag juh här;)

Sovmorgon var skönt och likaså att bara behöva vara i skiolan i typ3 timmar..om det var så varje dag hade det verkligen varit att glida på en räkmacka:P

V'l hemma har jag städat lite!!!!!och kollat på Barnkanalen och lekte med datan men viktigast av allt
PAPSEN KOM MED DE NYA STÖVLARNA!!
vilka skönheter de e;)
För er som inte har koll på de där med de nya stövlarna så kan jag tala om att vårt första möte var på¨Maxi i lördags..
För och vara ärlig ör hela Maxi en enda stor fälla..Man kommer in och möts av schampon och smink och fina plåster och duschtvålar som luktar gott och fina förpackningar..här gäller det alltså att titta åt vänster så fort man kommer innanför dörrarna för annars är man fast..
klarar man sig förbi den avdelningen är det dock allt annat än säkert..för här har Maxi varit smarta nog att bulla upp med allehanda skol atteraljer som man kan tänkas behöva..med monster och dödskallar och kolla katter och block och en sån där lista med magnet som man kan ha på kylen och som man plötsligt bara måste ha..
tyv'ärr är detta en avdelning du omöjligt kan komma undan vilket rtesulterar i att du handlar nått litet pennskrin att slänga i nån låda..
nästa avdelning är tackolov litre dyrare den är mest farlig om man har lite mer pengar eller har fått för sig att gå in på en lönedag och den är inte heller lätt att smita undan..här har man tapetserat hela höger väggen med filmer och cdskivor och spel och vänster sidan lockar med stora kartonger med billigare saker..
händer allt för ofta att korgen fylls med ta 3 filmer för 99 krs filmer:P
Rea avdelning ska vi inte ens tala om..

Men det är här efter som den verkliga faran dyker upp..om man inte håller till på vänster sidan av gången förstås för lets face it kläderna är knappast nått och komma med..
men höger sidan är kantad med det vackraste som finns..
SKOR!!!!!!
och dessutom för överkomliga priser..ok att de inte håller i all evighet men de duger för mig;)
Om jag kan undviker jag naturligvis att titta åt det hållet men i lördags hade de gjort en fuling..
de hade ställt ut de nyaste skorna i gången..

Där kommer jag i godan ro utan en krona på fikan(bara ett Ica kort som mamma ska dra på sina varor så jag får bonus poängen;) och en 25 krs kupong jag fått för att hon gjort det innan-ja ni förstår exact hur fattig)
ska leta upp mamsen och snubblar rätt över ett par vackra svarta höst skor..som jag inte behöver..inte ens om det kostar 300 spänn och inte har nån klack..inte alls..
Men det går inte att stoppa..

Ni som tror på kärlek vid första ögonkastet kan juh kanske förstå;)
Hela helgen har jag tänkt på de..jag har fantiserat hur de skulle se ut på mitt ben och med vilka kläder de skulle passa ihop med..
Drömt om dem...

Så i måndags var det lön och Maxi var första anhalten..
De fanns kvar och de fanns i min storlek=)
Tyvärr fanns blocken och 99 kronors filmerna och nya korgar till badrummet också kvar;)

Kunde inte ta hem de på tåget men papsen hade ärende uppåt och lämnade av dem idag..
Men nu ligger de där i hallen i sin vita kartong med silkespapper runt sig..
Mina små älsklingar;)


Kommentarer

Postat av: Ida

Hej darling! ville bara säga att det var en väldigt fin blogg du har =) och jag hoppas verkligen att du tänker stanna kvar i plugget med mig! kram

2008-08-29 @ 18:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback