bränt barn skyr elden

2009-03-12 @ 00:40:02
bränt barn skyr elden?

trots att runt 395 000 dödsfall om året är relaterade till tobak
finns det folk som röker varje dag
trots att 125 000 dödsfall om året är alkoholrelaterade
dricker jag alkohol varje helg
trots att 38 000 dödsfall om året är pga medicin
knaprar folk tabletter för minsta lilla
trots att omkring 500 människor dör varje år i trafiken
och uppåt 4000 människor skadas svårt
och ändå kör jag för fort och ibland vårdslöst

trots att jag vet att jag kommer att bli tjock och ohälsosam
äter jag allehanda skräp
trots att jag vet att jag kan råka illa ut
händer det att jag går ensam hem från uteställen mitt i natten
trots att folk vet att sjukdomar smittar genom oskyddat sex
låter de bli att använda kondom
trots att jag vet att jag kan få hudcancer av solariumet
solar jag en gång i veckan

trots att jag vet att det kommer skada mig
trots att jag förstår att det inte betyder nått
trots att min inre röst ber mig låta bli
så finns det något starkare
som gör så att jag leker med elden åter igen

bränt barn skyr elden??
inte detta barnet i vart fall...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback