om jag dog..

2009-01-09 @ 14:04:41

tja!!

brukar aldrig börja med att hälsa
så kände att jag gör fan det idag;)

hmm..pluggandet går sisådär
tänkte på miljoner andra saker igår
kärlek och ovänner och mat
sex och helgbestyr och yrsel
huvudvärk och tandvärk och droger
barn och nässjö och skolan
och mitt i alltihopa döden


eller inte så mycket döden i sig
utan snarare om det skulle hända mig nått
(började fundera för att jag var så jäkla
yr att jag knappt kunde stå upp)

tänk om det skulle hända mig nått häruppe
hur skulle någon veta det??

jag är ju här alldeles ensam utan en själ i sikte..
tänk om jag som så många andra
skulle snubbla i badrummet
(det är faktiskt den ALLRA vanligaste dödsorsaken i hemmet)
nu är ju mitt badrum väldigt litet så det kanske inte är
 det första man tänker på men ändå



vem skulle undra
vem skulle börja leta
och hur skulle de hitta mig
och främst NÄR skulle de hitta mig
när det är för sent och jag redan är stendöd?

min pappa hade givetvis varit den som
 börjat undra först
när jag inte svarat på hans mess första dan
och inte på hans telefonsamtal andra dan
skulle han definitivt undra
men hur mycket
skulle han börja leta runt
alltså skulle han ringa hyresvärden och be honom kolla?

han skulle nog göra det först
men tänk om jag inte var där då
om jag var borta



nää jag vet inte
men det är en läskig tanke


Kommentarer

Postat av: Jessika

usch vilka tankar vännen... nu kommer ja kräva att höra ifrån dej varannan timme typ. hahah såå ja ha koll så du inte springer o ramlar i badrummet o sånt.. :P

2009-01-09 @ 15:30:27
URL: http://piicniic.blogg.se/

Postat av: Emma

haha eller hur;) det e lite läskigt de där..

2009-01-09 @ 15:34:24
URL: http://bitskemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback