vuxen???

2009-01-06 @ 20:27:59
När är man vuxen
och vad gör en till vuxen?

funderar på det för att jag utan mening
lyckats ha den diskussionen
med två olika människor på mindre än ett dygn..

när är man vuxen..
när jag var liten trodde jag att
när man fyllt typ 20 måste man ju va vuxen
alla som var 20 var ju såå stora
fast å andra sidan var sexorna det på skolan
när man gick i lekis med
och alla som fick var ute efter 7
och ha höga klackar på skorna
blå ögonskugga och blå mascara
och rosa läppstift

när jag sen fick göra allt det
insåg jag att jag inte vill ha
 blå ögonskugga eller mascara haha
men främst insåg jag att jag inte var vuxen
men när man blev arton fick man ju köra bil
och gå på puben osv
då borde man vara vuxen

när jag blev arton förstod jag att
få gå på puben definitivt INTE gjorde mig mer vuxen
utan snarare får en att gå bakåt i utvecklingen
och att man inte få gå på Systemet ens
såå 20 då är man nog stor..
och vid 23 skulle jag ha barn
och alla mina tre ungar skulle vara födda innan 30..

hmmm

vad gör en till vuxen?

jag vrålade till mitt försvar igår
i en vild disskussion om oväsentliga saker
att jag vill bli vuxen nu
han svarade:nää Emma du vill inte bli vuxen
du vill ha barn och ett hus!!

idag kallade nr2 sig för karl
och jag skrattade och sa att de är han ju inte
han bara joo
och jag undrade vad som gör honom till vuxen
han svarade:
jag kan köra bil,jag är stor,har skägg och hus och barn
hmm..

intressant det där

jag är snart 24 bast
och ingen unge så långt ögat kan nå
och inte tre innan 30 heller för den delen
och det närmsta ett hus jag är
är om mina päron skulle gå bort och jag ärver deras
jag får köra bil även om det kan diskuteras
hur bra jag gör det
jag är större än vad jag skulle vilja vara
och visst har tom jag fått
i skräck
dra bort nått liiiite mörkare hårstrå på hakan:O

och ja, jag vill ha en familj
och jag vill ha ett hus
men är jag vuxen??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback