jag,jag,jag

2009-01-05 @ 03:33:42
innan nyår hade jag bestämt mig
att mitt nyårslöfte nummer 1
skulle bli att jag inte ska äta saker
min mage inte tål
alltså sluta helt med bland annat
gluten och laktos

nummer 2 skulle vara att pga nr1
inte ta den lätta vägen ut och bara äta
massa skräp för att det är lättast
utan att verkligen försöka äta bra

men efter noga funderingar
och sömnlösa nätter
vet jag att nummer 1 på min lista
över viktigaste nyårslöfterna
borde det helt klart stå:
Tänka mer på mig själv
och hur jag mår

inte göra alla de sakerna jag gör för andra
hela tiden utan att se hur det påverka mig
att inte plåga mig själv
i rädsla för att andra ska bli besvikna
inte låta andra människor hindra mig och mina mål
tänka på mig och vad jag vill
lyssna efter vad jag känner

egoistiskt?!?
kanske
men jag får nog vara det lite
för annars tror jag faktiskt
att jag kommer att må riktigt jäkla dåligt
inom en väldigt snar framtid..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback