spola tillbaka tiden??

2009-02-05 @ 14:31:46
det är ofta jag känner som jag känner just nu
att jag bara skulle vilja ha en fjärrkontroll
som jag kunde spola tillbaka tiden med
bara liite..eller?!?

för det är frågan:
hur långt tillbaka skulle jag våga spola?



om jag spolade tillbaka åtminstonde ett år
så hade jag aldrig sökt till skolan och jag hade aldrig flyttat
men å andra sidan hade jag hela tiden längtat bort
och när jag blev gammal hade jag förmodligen suttit och sagt precis likadant som nu
om jag bara kunde spola tillbaks..

om jag spolade tillbaka ytterligare lite ungefär tre år
skulle jag aldrig ha gjort så dumt som jag gjorde när vi bodde i trean
och jag hade aldrig sårat honom så djupt att
det aldrig skulle gå att laga mer
men å andra sidan hade jag aldrig flyttat in hos Jessi då
och vi hade aldrig blivit så bra vänner som vi är
och jag hade aldrig träffat Sofia och Linda och det vill jag liksom inte vara utan

om jag spolade tillbaka ännu lite till
si så där till jag var 15-16 och skulle välja inför gymnasiet
och valde helt jäkla fel och hamnade i Karlskrona
själv
skulle jag givetvis ha valt Ronneby och stått ut med allt skitsnack och problem
men å andra sidan gav det mig en helt ny knuff
och jag lärde mig nog väldigt mycket ur allt det där lidandet

mm det är fråga det där
vad det är värt och vad man hade kunnat offra
för ur allt det onda kom ju något bra..

men den tanken jag allra mest leker med är
vad som skulle hända om jag spolade tillbaks
till den där dagen
när jag sneddade torget
och hörde hur någon ropade efter mig

med tanke på allt jag vet idag
hade jag valt en annan väg och låtit bli och snedda över det förbaskade torget
eller
hade jag då fortfarande sneddat över torget den där hösteftermiddagen
trots allt lidande, trots allt ont, trots alla problem??
förmodligen..



Kommentarer

Postat av: blondie:)

kan inte du uppfinna en sån mackapär:P jag köper den;)

2009-02-05 @ 18:16:16

Postat av: Jessika

Ja köper den me.... ;P

2009-02-05 @ 19:10:36
URL: http://piicniic.blogg.se/

Postat av: Anonym

Hahaha ja pannan blir bra! packar ner spritpennan

2009-02-05 @ 20:59:28

Postat av: emma

jo men visst=)Ida i min klass säger att jag ska bli uppfinnare och uppfinna en liten plattång man kan ha med sig i skolan..så jag gör den där spolatebaxmaskinen samtidigt=)



och skit bra Jennifer..här ska raggas=D

2009-02-05 @ 22:45:44
URL: http://bitskemma.blogg.se/

Postat av: Jessika

Jaaaaaaaa fan va Ida e bra.. den där plattången vill ja me haaa... Batteridriven me tack.. ;)

2009-02-06 @ 15:23:35
URL: http://piicniic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback