Hahaha

2008-11-13 @ 22:38:39
Hittade denna blogg bland mina gamla bloggar på lunar och kunde fan inte låta bli att bli på sjukt bra humör igen alltså=) =) =)

En midsommar att minnas=)


öland i helgen då ja..
tryckte in en oräknelig summa väskor i pärlan i torsdags och drog iväg..blev faktiskt inte ens sena utan kom i väg i lagom planerad tid för en gångs skull..
inte för mycke trafik och lite allsång senare var vi framme på fjortisarnas paradis;)

givetvis valde vi den livligaste campingen av de alla och svängde in vid grönhags skylten..
en stor summa fattigare och diverse svordomar parkerade vi på vår lilla plats..japp den var liten, riktigt liten och trång och frågan var om tältet ens skulle få plats emellan men de lovade den nonchalanta o hemskt otrevliga snubben i grön tröja så de va juh ba o sätta igång..

upp me tältpinnar o bågar och allt vad det heter och börja sätta upp de där igloo tältet som förresten såg mycke lättare ut att plocka upp när lillbrossan demonstrerade hemma på gräsmattan...då kommer de givetvis något yngre grannarna och påstår att vi tagit deras plats..flyttning av halv färdigt tält äger rum och fortsätter på andra sidan bilen..jätte behändigt tänker vi de blev plötsligt såå mycke större..men som med alt som verkar turligt i vår närhet så höll de inte länge..den nonchalanta o hemskt otrevliga snubben i grön tröja bara vrålade att vi va helt fel ute och de va bara att flytta tältet igen..och det där med uppsättning av tält var inte alls vår grej..det blev snett och konstigt o när vi väl var klara med det o med uppumpning av madrasser var det bara att trycka ner sig i en brasse stol och spana in grannarna med varsin cider..

den kvällen blev det fest hos mitti mot grannarna i blandade åldrar även om både jessi och jag ganska snart insåg att just tält sidan nog var till för den lite yngre gennerationen och att om vi nånsin ska röra oss åt dessa trakter igen blir det nog i en husvagn och med privilegiet att ligga på den lite "vuxnare sidan"';)
detta blev ännu tydligare när vi lite äldre plötsligt skulle gå o lägga oss en aning tidigt och grannarna hade allt annat ä tanke på att vara tysta..speciellt en skräning stockholmare på höger sida vars kompis tydligen pissade i tältet och vars granne snodde hans öl..jo vi hörde honom..hela låååånga natten..
inte blev det bättre när vårt tält revs..

eftersom platserna var så små gick det knappt att öppna upp dörrarna te bilarna på sidorna än mindre gå emellan tält och bil..det var något som naturligtvis skulle trotsas av fulla småpojkar åtaliga gånger under natten..efter att ha öppnat vårt tält och vrålat något grab namn jag inte minns och fått te svara att han inte bodde där och att de skulle stänga om de ville fortsätta leva snubblade de ut och jag kan ge mig fasiken på att de va just de som en stund senare skulle tebax och prångt skulle trycka sig förbi igen och fastnar med fötterna nånstans i vårt tält och drar med sig det..panik steg när jag vaknar o inser att de e på väg ner..vaäcker jessi o ba skrek och sliter upp ingången..
det som händer sen är något som borde spelats in för jag har aldrig sett jessika så effektiv i hela mitt liv..på en bråkdels sekund har ryggskadade fröken nilsson slängt sig ur tältet slängt upp tält pinnar och huggit ner de där små silvriga sakerna i marken..det som har tagit oss halva dan tar henne en sekund mitt i natten i ösregn och jag hinner inte ens reagera..sen vrålar hon fula ord innan hon slänger sig in i tältet och bäddar ner sig och somnar om..jag bara tittar=)

fredag och midsommar letade vi upp lite folk på "den andra sidan" och hängde lite där..skulle ha ätit långbord med grannarna eller eventuellt käkat borta i husvagnen men av nån anledning blev det inget käkande alls..vi hamnade borta på en parkering och tur var väl det för jag stötte på mina småkusiner..de e då man känner sig gammal:Pnär man stöter på småkusinerna med öl i näven och en mycket rakare gång än en själv;)

men som alla mina andra midsommaraftonar så skulle de ju jäklas såklart..lite regn och blåst..trött var jag med och tänkte glatt ta en liten powernap i tältet men inser ganska fort att det inte är en möjlighet eftersom blåsten har blåst av vårt övertält och medans vi varit på diverse äventyr så har det regnat rätt in i tältet på alla täcken o kuddar o sovsäckar och madrasser..såklart hade jag lagt min väska därinne med för vem e lika smart som jessika och har den i bilen:Punderbart tänker jag och springer bort genom regnet och letar upp jessika och bara skriker..alla anser att jag drar ner stämningen med mitt humör och jag tjurar borta i bilen där jag senare somnar och mina knän kommer nog aldrig att förlåta mig...

midsommardag och nya förutsättningar..
efter gårdagens bravader har jag gett mig fan på att jag ska va nykter och köra hem den här natten för jag tänker då inte vara kvar mer:Ptvingar därmed jessika och gårdagens upphittade fynd ante o gunzel att hjälpa te och plocka ner tältet..men under en galet kul dag på stranden men främst i bilen med hög musik,allsång och något irriteradegrannar bestämmer jag mig för att stanna i vart fall..det e en himla tur för det här blir en kanonkväll=D
den slutar med att vi trycker ihop oss fyra i framsätet och somnar..trodde inte det var möjligt men nu vet jag bättre=)

idag vaknade vi hemskt tight och varmt men inga illamåenden i vart fall..
jag skröt lyckligt om vilken tur att jag stannat kvar och att jag inte hade ångest för nått och sen vill jag ha min mobil..

mobilen har aldrig lämnat bilen utan legat i en väska på golvet hela tiden men nu helt plötsligt finns den ingenstans..
ala bara skrattar och tycker att de är jätte kul medans ante mitt hjärta vänder utoin på bilen för att hitta den men nopp..borta..jessika reser sig efter mycket ölvertalning och arga blickar från sin plats så vi få leta igenom den me men nää..den e borta..i receptionen har de inte fått in den och den existerar inte i nån väska..teorin är då att den måste trillat ut de korta ögonblick under natten som jag gått ett halvt varv runt bilen och att någon av mina arga grannar te vänster har norpat åt sig den..deras buss och hela gänget var minsann långt borta kl halv 7 i morse när vi vaknade så ja misstänker de starkt..

så nu svara jag inte på telenor numret mer utan bara på halebop nummret suck..min nya mobil me..ssåååååå typiskt!!'
men men ska man ha fjortis midsommar så få man antagligen skylla sig själv=P

kul som fasuiken har det varit i vart fall=)     


Kommentarer

Postat av: Jessika

hahaha guu va underbart du ha sammanfattat vår härliga midsommarhelg... Kändes i heeela kroppen när ja läste... minns de som de va i går.. :P

2008-11-14 @ 00:35:08
URL: http://piicniic.blogg.se/

Postat av: Emma

ja ja blev såå glad för et kort ögonblick nä ja såg de här på lunar va en kille som kommenterat de så ja uppmärksammade de igen hahaha

2008-11-14 @ 00:57:00
URL: http://bitskemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback