Jag vill ge upp! NU!!!

2008-12-16 @ 12:55:36

slänga in handduken
lägga benen på ryggen och springa
sluta
you name it
jag vill ju inte mer=((

dagen började med alla odds för sig
trots sömnbrist och
bara 4 timmars knagglig sömn
vaknade jag hyfsat lätt
och var pigg
inga påsar under ögonen
bättre hy än på länge
och den perfekta volymen i håret

 

jag tog mig tom tid att
öva på att le mot kameran
eftersom det är så mycket prat om att jag
aldrig gör det;P
sen gick jag till skolan i nått helt annats än
det baggy jeans som vanligtvis slits på
två minuter innan det är dags och gå



och såå kom jag till skolan och allt bara rasar
allt jag byggt upp innan under morgonen
det glada humöret
den positiva inställningen
mitt jädraanama
jaa tom mitt hår..

jag kommer innanför dörren
och luften bara går ur mig
och den där
JAG VILL INTE VARA HÄR
JAG HATAR ATT VARA HÄR

känslan dyker upp
och slår mig i bröstet så hårt att jag nästan sluta andas

magen bli orolig direkt
och svullnar upp
ser ut och vara gravid
och jag vill bara gråta
huvudet dunkar så pass
att framåt lunch
 är det omöjligt att INTE ha huvudvärk


såå jag flyr
med  såå svullen mage
att det inte går att knäppa jackan riktigt
och med ett huvud som dunkar
och är helt inställd på flykt
packa jag ihop mina saker
jag misslyckas med att vara så tyst att ingen ser mig
det gör de ju inte i normala fall
men just idag måste jag tappa mobilen
i golvet så 15 bitar studsar åt alla håll
ingen som tänker på det
det är bara en som reser på huvudet och säger;ojsan!

ALLA säger att det är BARA DU
som kan göra nått åt din situation
och att det BARA är DU som kan ändra ditt liv
och att det inte hjälper att fly från sina problem

men DET HÄR ÄR ju mitt sätt
att ändra på min situation
vad i helvetet gör jag annars
i en sån jäkla håla som Nässjö
om jag fick välja hade jag stått på Lindex nu
men det är inte att förändra sin situation
det är att trampa kvar i gamla hjulspår
detta ÄR ju mitt sätt att gå vidare
att komma någonstans

och nää man kan inte fly från sina problem
tro mig jag vet
jag dras med dem varje dag
men därmed är det ju ingen som säger
att man borde dra på sig nya
vilket jag tycker att detta är
nya problem!!


alla pratar om karriär..
karriär karriär karriär
och pengar pengar pengar
men vad är karriär och pengar
om man inte är lycklig
hur löser det mina problem
ska jag jobba så mycket att jag slipper tänka på dem
och de som ändå finns kvar köper jag mig fri??
jag vet folk som lever så
och jag hoppas jag slipper beblanda mig med dem igen..

men visst avsaknade av pengar gnager i mig
jag är inte van att inte ha det
jag är van att få det jag vill ha
och annars köpa det själv
tom på min halvtidslön på Lindex!!


såå jag öser i mig det där
Nutrilett
äckligt och tjockt
för kanske kanske
vore livet lättare om jag var smal;P


Kommentarer

Postat av: Sofia

Hoppas du mår bättre snart o blir lite mer happy! Söt du e när du ler, myycke bättre så! ;)

2008-12-16 @ 13:47:37

Postat av: jennifer..*

gumman.. vi sitter i samma båt.. ja trivs inte heller.. o ja vill egentligen inte gå klart.. men känns ju så meningslöst att droppa av nu... vi får göra de tillsammans :D lets make this to a better place! <3

2008-12-16 @ 14:50:56
URL: http://thisisjfer.blogg.se/

Postat av: Emma

sofia.--thhihi nja..fick kämpa för det där;P



jfer--jaa ja vet..och vi ska det..absolut!!men vissa stunder e de ba sååå pestigt!men vi gör de tillsammans;)o pluggar inför btentorna tillsammans för det där e ba kaos;P

2008-12-16 @ 17:24:48
URL: http://bitskemma.blogg.se/

Postat av: Linda

En så söt leende Emma.. =) Jättefin i håret! påpekar de än en gång.. =)

Den där drycken klöks man ju av haha.. ja brukar ta en halv dl extra vatten.. blir bättre =)

2008-12-16 @ 21:01:20
URL: http://dannysamlinda.blogg.se/

Postat av: Jessika

Titta såååå söt du e när du ler vännen... o jättefiiin va du i håret på bilderna... synd att dan inte fortsatte lika bra som håret började.. :)

2008-12-16 @ 22:49:19
URL: http://piicniic.blogg.se/

Postat av: Emma

tack fast ja tycker fortfarande att de e för jäkla kort;P

2008-12-16 @ 23:54:18
URL: http://bitskemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback